Rapport från Kulturträdgårdsgruppen

Torsdagen den 9 maj var Trädgårdsmästare Anna Modig och Madeleine från Säby med sina elever – blivande trädgårdsarbetare – hela dagen i Pilhamn och hjälpte oss. Det var ett glatt gäng, som jobbade hårt med att skapa en äng nedanför Klockaregården. Förutom ängen slet de med att göra iordning en köksträdgård.Och inte minst orkade de att vända på sältrangrytan, som länge legat uppochned i gräset, och föreslog att vi ska plantera blommor i den.

Hela området fick en rejäl lyftning denna dag! Tack alla ni som deltog i arbetet! Och för ert intresse av vårt museum och omgivningar! Här kan du läsa mer och se fler bilder

Vi har själva en del att göra nu. Vi ska flytta jordhögen, som ligger på gångvägen, så mer ängsblommefrön, förbättra jorden i odlingslådorna, odla, fylla trangrytan med jord och plantera blommor, vattna ängen och blomsterrabatterna, rensa gräs m.m.

Så välkomna att hjälpa till!                                                                                                            Bodil Eriksson

Det här inlägget postades i Nytt. Bokmärk permalänken.